Pages

Thursday, October 29, 2009

Piagam Pelanggan Sekolah

01. Mendidik murid-murid supaya menguasai asas 3 M yang kukuh,
berakhlak mulia dan sihat.
02. Berusaha memberi pendidikan yang berkualiti kepada semua murid
dengan adil dan saksama.
03. Menyediakan kemudahan fizikal, peralatan, bahan-bahan sokongan
pengajaran dan pembelajaran yang mencukupi.
04. Mewujudkan iklim sekolah yang konduksif, sekolah sebagai pusat
kecemerlangan.
05. Memberi nasihat dan kaunseling kepada murid yang bermasalah.
06. Bertanggungjawab atas keselamatan, kesihatan, kebersihan dan disiplin
murid -murid di sekolah.
07. Mengadakan program pemulihan untuk murid-murid yang lemah,
program pengukuhan untuk murid yang cergas.
08. Meningkatkan prestasi UPSR, sebagai persediaan masuk ke sekolah
menengah.
09. Mengadakan hubungan yang rapat dengan ibubapa, murid-murid
tua dan masyarakat.
10. Meningkatkan permaufakatan dan penglibatan masyarakat dalam
urusan pendidikan.

0 comments:

Post a Comment